۱۴۰۰ خرداد ۱۶, یکشنبه

«یگان حافظ صلح سازمان ملل متحد» در ایران؟! تمرین برای سرکوب اعتراضات؟!

 -از مهم‌ترین مسئولیت‌های کلاه‌آبی‌های سازمان ملل، نظارت بر آتش‌بس، کمک به ترک مخاصمه و عدم تعرض به مرزها، جداسازی نیروهای نظامی و استقرار در مناطق حائل و حفاظت از اردوگاه‌های پناهندگان و شهروندان غیرنظامی است اما یگان کلاه‌آبی‌های ارتش جمهوری اسلامی با نام «سازمان ملل» برای سرکوب اعتراضات مردم تمرین می‌کند!

- آیا سازمان ملل به این رزمایش و وظایفی که جهت سرکوب مردم برای «یگان صلح» جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده و با آرم و پرچم سازمان ملل اجرا می‌شود، هیچ واکنشی نشان می‌دهد؟

به مناسبت «روز جهانی نیروهای حافظ صلح در جهان»، ۲۹ مه (هشتم خرداد)، نیروهای «کلاه‌آبی» از زیرمجموعه لشکر ۲۳ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی رزمایش برگزار کردند.

در تصاویری که خبرگزاری ایسنا از رزمایش «کلاه ‌آبی‌ها» و با عنوان «یگان حافظ صلح سازمان ملل متحد در ایران» منتشر کرد دیده می‌شود که یکی از تمرین‌های آنها سرکوب اعتراضات خیابانی است! رزمایشی مشابه دیگر رزمایش‌هایی که گردان‌های امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای سرکوب اعتراضات خیابانی مردم در ایران برگزار می‌کنند.

مأموریت نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد «حفظ صلح و امنیت» با استفاده از روش‌های مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به درگیری‌ میان دو کشور در حال نزاع یا گروه‌های مسلح داخل کشورهایی است که دولت ضعیف دارند و کشور در جنگ داخلی بسر می‌برد و نه سرکوب اعتراضات مردم!

از مهم‌ترین مسئولیت کلاه‌آبی‌های سازمان ملل نظارت بر آتش‌بس، کمک به ترک مخاصمه و عدم تعرض به مرزها، جداسازی نیروهای نظامی و استقرار در مناطق حائل و حفاظت از اردوگاه‌های پناهندگان و شهروندان غیرنظامی است.

این در حالیست که این یگان «حافظ صلح» به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و با دستور علی خامنه‌ای در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و از طریق وزارت خارجه جمهوری اسلامی گزارش تأسیس این یگان به سازمان ملل ارسال شد که با ثبت آن در سازمان ملل رسمیت یافت.

در اواخر اسفند سال ۱۳۹۹ یعنی دو سال بعد از اعتراضات خونین آبان ۱۳۹۸ فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در مصاحبه با وبسایت دفتر علی خامنه‌ای از مشارکت نیروی زمینی ارتش در سرکوب‌ها خبر داد.

کیومرث حیدری فرمانده نزاجا گفت یکی از مأموریت‌های استنتاجی افتخارآمیز نیروی زمینی مربوط به ناآرامی‌های دی‌ماه ۹۷ بود. او تأکید کرد «ما توانستیم در برقراری امنیت در داخل شهرهایی که دچار ناآرامی شده بودند، تأثیر بسزایی داشته باشیم و گزارش آن به استحضار رهبر انقلاب هم رسید که اوامر ویژه‌ای در این‌باره صادر کردند.»

محمدرضا باهنر نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی در یک مصاحبه گفته بود «اگر مردم بیشتری به اعتراضات آبان ۹۸ می‌پیوستند جمع کردن آن اصلاً ممکن نبود و انقلاب می‌شد!»

در آذر ۱۳۹۸ تقریباً یک ماه پس از سرکوب اعتراضات، منابع آگاه در ستاد نیروی زمینی ارتش (مستقر در پادگان لویزان) اطلاع دادند با بحرانی شدن اوضاع در سنندج و شیراز از روز ۲۵ آبان شماری از پرسنل نیروی زمینی ارتش تحت عنوان «همکاری و تقویت نظم میدان» برای مقابله با اعتراضات و کمک به نیروی انتظامی و سپاه پاسداران اعزام شدند.

حالا «یگان صلح» شبیه‌سازی شده از «کلاه‌آبی»های سازمان ملل در جمهوری اسلامی با رزمایش تمرین می‌کند که چگونه مردم را در اعتراضاتشان برای کسب حقوق خود سرکوب و قلع و قمع کند!

آیا سازمان ملل به این رزمایش و وظایفی که جهت سرکوب مردم برای «یگان صلح» جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده و با آرم و پرچم سازمان ملل اجرا می‌شود، هیچ واکنشی نشان می‌دهد؟

واکنش عفو بین‌الملل به آزار و اذیت خانواده‌های دادخواه؛ تشدید فشارهای امنیتی و قضایی در آستانه سالگرد اعتراضات

 - عفو بین‌الملل به تشریح آزار و اذیت امنیتی، قضایی و روانی خانواده‌های دادخواه از سوی جمهوری اسلامی پرداخته و خواستار احترام حکومت «به حق ا...