۱۴۰۲ مرداد ۲۴, سه‌شنبه

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران


 خبرگزاری هرانا – یک متهم به قتل توسط دادگاه کیفری یک تهران به اعدام محکوم شد. از سوی دیگر، طی دو ماه گذشته، چهار زندانی در استان کرمان و در پنج ماه ابتدای سال، دوازده زندانی در استان همدان از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد آنلاین، برای یک متهم در تهران حکم اعدام صادر شد.

در این گزارش آمده است، سال گذشته مردی به نام منوچهر که بر اثر مصرف مواد مخدر دچار سوء ظن شده بود با ضرب گلوله همسر خود را در منزل در جنوب تهران به قتل رساند.

متهم پس از بازداشت در بازجویی‌ها به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: من به مواد اعتیاد داشتم و نازی از این موضوع ناراحت بود. سه سال می‌شد که فکر می‌کردم نازی من را ترک می‌کند، چون با کسی رابطه دارد. این افکار رهایم نمی‌کرد تا اینکه روز حادثه متوجه شد مواد کشیده‌ام. وسایلش را جمع کرد و گفت از خانه می‌رود. من که سلاح را از مدت‌ها قبل تهیه کرده بودم به او شلیک کردم.

نهایتا با صدور کیفرخواست علیه متهم، پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری یک تهران فرستاده شد. در پی عدم رضایت پدر مقتول، دادگاه حکم اعدام متهم را صادر کرد.

رهایی ۴ زندانی از اعدام در استان کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، طی دو ماه گذشته، چهار زندانی محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

ابراهیم حمیدی، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: در چهار پرونده اعدام این استان از ابتدای ماه محرم تاکنون با برگزاری پویش‌های معنوی به منظور ایجاد صلح و سازش، رضایت قطعی حاصل شده است.

رهایی از اعدام ۱۲ زندانی از اعدام در استان همدان

به گزارش عصر ایران، در پنج ماه ابتدای سال، ۱۲ زندانی با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

حمزه بروجنی، سرپرست زندان‌ های استان همدان در این خصوص گفت: با تلاش همکاران در زمینه جلب رضایت شکات، ۱۲ زندانی با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.

واکنش عفو بین‌الملل به آزار و اذیت خانواده‌های دادخواه؛ تشدید فشارهای امنیتی و قضایی در آستانه سالگرد اعتراضات

 - عفو بین‌الملل به تشریح آزار و اذیت امنیتی، قضایی و روانی خانواده‌های دادخواه از سوی جمهوری اسلامی پرداخته و خواستار احترام حکومت «به حق ا...