۱۴۰۲ مرداد ۲۳, دوشنبه

تداوم بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت محمد صادقی در زندان اوین


 خبرگزاری هرانا – محمد صادقی، بازیگر تئاتر و تلویزیون ساکن تهران علیرغم گذشت حدود یک ماه از زمان دستگیری، بدون دسترسی به وکیل به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد صادقی، بازیگر تئاتر و تلویزیون ساکن تهران، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “آقای صادقی روز سه شنبه هفدهم مردادماه، از زندان تهران بزرگ به زندان اوین منتقل شد. وی از زمان بازداشت تاکنون از دسترسی به وکیل محروم مانده است. همچنین مسئولین مربوطه نیز با آزادی محمد صادقی با تودیع وثیقه موافقت نکرده اند.”

به گفته این منبع مطلع، امروز دوشنبه بیست و سوم مردادماه، خانواده آقای صادقی برای اولین بار با وی ملاقات کرده اند.

پیشتر یک منبع مطلع به هرانا گفته بود، “یکی از دلیل بازداشت آقای محمد صادقی “استفاده از افشانه فلفل” عنوان شده است. اما آقای صادقی استفاده از افشانه فلفل را رد کرده است.

محمد صادقی پیشتر توسط شعبه دو دادسرای امنیت اخلاقی ناحیه ۳۸ تهران از بابت اتهامات “تشویق مردم به فساد و فحشا” و “ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونت‌ آمیز” تفهیم اتهام شده است.

وی روز یکشنبه بیست و پنجم تیرماه، توسط ماموران اداره اطلاعات تهران در منزل شخصی خود واقع در شرق تهران بازداشت شد.

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از بازداشت این بازیگر در بیانیه ای اعلام کرده بود، بازداشت آقای صادقی به دلیل “انتشار کلیپی که در آن به صورت آشکار به ترویج خشونت و فحاشی علیه حافظان نظم و امنیت جامعه” پرداخته، صورت گرفته است.

محمد صادقی، بازیگر تئاتر و تلویزیون اهل آمل و ساکن تهران در زمان بازداشت ویدیو هایی را در صفحه شخصی اش منتشر کرد که حاکی از ورود نیروهای لباس شخصی به منزل وی بود.

برخی از رسانه های رسمی همچون همشهری، “پوشیدن لباس زنانه، آرایش کردن و دعوت مردم به اقدام مجرمانه” را دلایل بازداشت این بازیگر عنوان کرده بودند.

واکنش عفو بین‌الملل به آزار و اذیت خانواده‌های دادخواه؛ تشدید فشارهای امنیتی و قضایی در آستانه سالگرد اعتراضات

 - عفو بین‌الملل به تشریح آزار و اذیت امنیتی، قضایی و روانی خانواده‌های دادخواه از سوی جمهوری اسلامی پرداخته و خواستار احترام حکومت «به حق ا...