۱۴۰۲ مرداد ۲۲, یکشنبه

حمله هوایی سنگین اسرائیل به انبار مهمات گروه‌های نیابتی مورد حمایت جمهوری اسلامی در حوالی دمشق


 -اسرائیل در کمتر از یک هفته دو بار به سایت‌های وابسته به گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در سوریه حمله کرده است.

-سازمان «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» مستفر در لندن تأیید کرد در این حملات، انبارهای تسلیحات و مهمات و مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در اطراف دمشق هدف قرار گرفتند.

یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ برابر با ۱۳ اوت ۲۰۲۳

تأسیسات نظامی و انبارهای مهمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های نیابتی حوالی دشمق بامداد یکشنبه ۲۲ امرداد هدف حملات هوایی قرار گرفت.

به گزارش «تایمز اسرائیل» رسانه‌های دولتی رژیم سوریه و ساکنان محلی می‌گویند صدای چند انفجار پی‌ در‌ پی قبل از سحر در دمشق شنیده شد. در این گزارش آمده است سایت‌هایی که هدف قرار گرفتند، انبارهای تسلیحاتی شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران بودند.

مقامات اسرائیلی در اینباره اظهار نظر نکرده‌اند اما طی سال‌های اخیر حملات مشابه معمولاً به  اسرائیل نسبت داده می‌شود.

سازمان «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» مستقر در لندن تأیید کرد در این حملات، انبارهای تسلیحات و مهمات و مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در اطراف دمشق هدف قرار گرفتند.

خبرگزاری دولتی رژیم سوریه (سانا) مدعی شد پدافند هوایی سوریه موفق شد «برخی» از موشک‌های اسرائیلی را سرنگون کند. سوریه مرتباً مدعی رهگیری پرتابه‌های اسرائیلی می‌شود، هرچند تحلیلگران نظامی در این ادعاها تردید دارند.

مقامات اسرائیل بارها اعلام کردند به هر طریقی جلوی گسترش نفوذ رژیم ایران در منطقه را می‌گیرند، بر همین اساس در سال‌های اخیر صدها حمله به اهدافی در بخش‌های تحت کنترل دولت سوریه انجام داده است، اما به ندرت دخالت خود را در آنها تأیید می‌کند.

ارتش اسرائیل می‌گوید به محموله‌های تسلیحاتی که گمان می‌رود برای گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی، از جمله حزب‌الله لبنان، ارسال می‌شود، حمله می‌کند.

منابع غیررسمی تصاویری از حملات سنگین اسرائیل به دمشق منتشر کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نقل از «اسپوتنیک» روسیه نوشت عامل انفجارها حمله موشکی اسرائیل بود. بر اساس این گزارش «هواپیماهای اسرائیلی شماری موشک از آسمان فلسطین به سمت برخی مناطق در حومه پایتخت دمشق شلیک کردند.»

آخرین حمله اسرائیل به سوریه هفتم ماه اوت  (۱۶ امرداد) بود که گزارش شد دست‌کم چهار سرباز سوری کشته شدند. برخی منابع گفته بودند تعدادی از نیروهای نیابتی مورد جمایت جمهوری اسلامی نیز در این حمله کشته شدند.

واکنش عفو بین‌الملل به آزار و اذیت خانواده‌های دادخواه؛ تشدید فشارهای امنیتی و قضایی در آستانه سالگرد اعتراضات

 - عفو بین‌الملل به تشریح آزار و اذیت امنیتی، قضایی و روانی خانواده‌های دادخواه از سوی جمهوری اسلامی پرداخته و خواستار احترام حکومت «به حق ا...